Vad vet du om när hjärtat kan bränna för kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva

Jag är hemma i Stockholm igen. En hel vecka den här gången! Jag, Ninni och Freja har färjat håret i samma blåa nyans, Atlantic Blue (bara för att vi snart ska korsa den). Får ringa min historialärare och säga "Jag blir tyvärr sen för jag besökte en bunker och glömde bort tiden". Ibland är jag olycklig och Ninni tröstar mig över telefon tills jag äntligen somnar halv tre på natten. På torsdagen har vi torsdagsfest och 40 pers dansar så att ICA-stugans fönster skakar. Jag dansar ur mig allt som skaver och på fredagsmorgonen skriver jag i Hemlis och går till skolan med en värme i bröstkorgen och en fjärilsfarm i magen. Innan jag åker hem igen till Stockholm på lov så tar jag mitt liv och flyttar det från "La isla bonita" till "la isla not so bonita". Nya lägenheten är finast och bäst. Idag ska jag vara den storasyster jag inte kan vara de flesta dagar om året och se Modig på bio med min lillasyster. Om 37 dagar åker jag på min första resa.

En Stockholmsweekend

Jag har precis kommit hem från en paus med La isla bonita-livet för en långhelg i Stockholm. Efter en kaosig färd in till Göteborg (min buss kom aldrig, min hyresvärd hade druckit och kunde inte skjutsa, dessamma med alla grannar, tummen upp nere vid Nordgårdsvägen, fick skjuts till hönö pinan, hade missat sista färjan så att jag skull hinna, fick skjuts av en hela vägen in ill gbg, kom 10 min innan tåget skulle gå). På tåget var vi ett helt gäng från skolan. Anna och Karin (ovan) har bott hos mig hela helgen och gud så gos vi har haft det!

Och på måndagen kom resten av klassen hit. Vi bodde på hotell i Gamla Stan och det kändes som att vara i Berlin eller framförallt inte hemma. Jag och ett gäng tjejer var ute och smakade på kulinariska stockholm var så turistiga det bara går och hypade UO och AA. Sen var vi på Amerikanska Ambassaden på tisdagen eftersom man måste besöka ambassaden om man ska segla in i USA. Det var taggtråd, stränga vakter och höjden av byråkrati. Vid ett satt vi i bussen påväg mot La Isla Bonita igen.

Dagen på ambassaden hade börjat vid halv sju så de flesta ägnade första tiden åt sömn.

Sen tatuerade jag och Ninni oss. Förutom dessa tatuerade vi oss på magen men det blir för mycket hud för er att se.

Gos-klassen med stort G.

Hypade rentights

Sebastian lyssnade på M83. Både med och utan Sanna i knät

VARNING DRÄGGBILD!!!!!!!!!!!!!!!! aja, jag och Ninni hittade en hemlig gång/säng ner till bagageutrymmet där vi la oss ett tag under resan och skreksjöng kent.

Efter 7 timmar i bussen åkte vi på Öckeröfärjan. Maja fick separationsångest från bussen.

Och vid nio på kvällen kom jag hem till ett tomt kylskåp. Idag är jag jättesjuk och tillbringar min dag på soffan med film, kaffe och risifrutti

/hingsten

Filmkväll i gosisfären

Igårkväll var så himla bra. Efter skolan åkte Freja och Ninni direkt hem till mig och vi gjorde tomatssoppa.

Sen kom Michael och sen också Karin och Anna. Vi vara alla så sjukt peppade på Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar som sändes igårkväll. Jag hade läst ut boken samma dag. Vi trängde ner oss allhopa i min soffa och åt chokladbollar och det var så bra det bara ka bli en måndag.

/J

Stop me oh-oh-oh me

Livet fortsätter på La isla Bonita. Det här var nog det mest odräggigaste perspektivet man kan se på det. Tyvärr kan vi inte ligga i gräset och carpa i solen längre eftersom det konstant blåser minst 10 m/s och spöregnar här ute. Stormsäsongen har kommit till Öckerö med andra ord. Dock har min barometer alltid pendlat mellan storm och ostadigt sen ja kom hit så ja, allt är relativt. Min fadder skickar långa mejl från Gunilla till mig och klassen räknar ner dagarna till resan. Tror vi snart är nere på -70 dagar kvar. På veckodagarna råpluggar vi historia i Ica-stugan men blir alltid störda av någa naturare som kommer och våldgästar. På helgarna åker jag upp till Fiskebäckskil och seglar eller hem till Stockholm. Nästa helg är det skutträffen men jag har tagit ledigt och åker upp redan onsdag kväll med Michael, peppen (!!!!!!!!!!!!!). Ibland varvar vi även historiaboken med torsdagsfest. Har fått något slags bloggsug så det kanske börjar skrivas lite mer här snart istället för varannan månad i snitt! Andra viktiga nyheter: Blir Hönöbo from 1a november!!!!