Vad vet du om när hjärtat kan bränna för kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva

 
Jag är hemma i Stockholm igen. En hel vecka den här gången! Jag, Ninni och Freja har färjat håret i samma blåa nyans, Atlantic Blue (bara för att vi snart ska korsa den). Får ringa min historialärare och säga "Jag blir tyvärr sen för jag besökte en bunker och glömde bort tiden". Ibland är jag olycklig och Ninni tröstar mig över telefon tills jag äntligen somnar halv tre på natten. På torsdagen har vi torsdagsfest och 40 pers dansar så att ICA-stugans fönster skakar. Jag dansar ur mig allt som skaver och på fredagsmorgonen skriver jag i Hemlis och går till skolan med en värme i bröstkorgen och en fjärilsfarm i magen. Innan jag åker hem igen till Stockholm på lov så tar jag mitt liv och flyttar det från "La isla bonita" till "la isla not so bonita". Nya lägenheten är finast och bäst. Idag ska jag vara den storasyster jag inte kan vara de flesta dagar om året och se Modig på bio med min lillasyster. Om 37 dagar åker jag på min första resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail (så jag kan svara om du undrar något)

Hemsida/blogg/annan webbplats />
Fundering:

Trackback
RSS 2.0