Någon gång måste du bli själv

Nu finns det svart på vitt. Den 12e augusti lämnar jag staden som jag tillbringat 16 år av mitt liv i. Den 12e augusti flyttar jag från Stockholm till Göteborg för åtminstone tre år där jag kommer tillbringa min tid på Öckerö Gymnasium. Hyreskontraktet är ifyllt och jag ska har fått en sambo med samma namn som mig själv. I ett år har jag vetat om att jag kommer flytta. Det har egentligen aldrig funnits den minsta tvekan om det. Men det var först natten innan skolavslutningen som den fullständiga insikten om det kom över mig. HELVETE DET HÄNDER JU FAN PÅ RIKTIGT.
Men klart, inget är en dans på rosor. I samma stund som insikten slog mig brast jag i gråt. Hur i helvete ska jag klara mig utan alla och allt? Nu när jag måste se tillbaka på periden i mitt liv som heter "högstadiet" inser jag hur pass lycklig jag har varit. Och varför laga något som inte är trasigt? Nej, inte fan tänker jag sätta mig på 144an i tre år, gå på södra och dö i förtid av passiv rökning.
Och jag skriver i Alice årsbok "Det finns även oboypulver på Västkusten". Och jag blir 16, skaffar tre jobb (herregud har jag undkommit ungdomsarbetslösheten?!), skriver på hyreskontrakt, pratar i radio och har världens kalasigaste 16-årsfest med mina allra glassigaste Stockholmsvänner som jag nu får kalla dem.

Kommentarer
Postat av: Frida/Dezdemona

Göteborg är bästa staden <3 jag flyttade just dit, och du kommer säkert trivas hur bra som helst

2012-06-16 @ 20:00:04
URL: http://dezdemonas.blogspot.com
Postat av: josefin mandarin

åh lycka till bästa!!!!

2012-06-21 @ 18:47:14
URL: http://mkeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail (så jag kan svara om du undrar något)

Hemsida/blogg/annan webbplats />
Fundering:

Trackback
RSS 2.0